Перейти до основного вмісту

Науково-дослідна робота

Досить важливу роль у роботі бібліотек займає науково-дослідна робота. У 2022 році бібліотеки області взяли участь у дослідженні Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого) «Публічні бібліотеки в умовах російської збройної агресії». Мета дослідження – моніторинг стану публічних бібліотек регіонів (сільських, селищних, міських, обласних)  в умовах російської збройної агресії (втрати фондів, матеріально-технічної бази тощо) та аналіз впливу агресії на діяльність публічних бібліотек України у 2022 році.

*Термін проведення дослідження - 2022 – початок 2023 року, наразі триває 3 етап.

Фахівцями відділу науково-методичної роботи та інновацій у бібліотечній справі Хмельницької обласної універсальної наукової бібліотеки кожного року проводиться низка соціологічних досліджень різної тематики,  з метою вивчення думки як користувачів так і самих працівників публічних бібліотек області. Ознайомитися з дослідженнями можна тут.

У поточному році обласною науковою бібліотекою методом онлайн-опитувань через Google Forms проведено:

«Краща книга Хмельниччини – 2021». Мета - виявити та дослідити читацькі уподобання на книги місцевих авторів та видавців Хмельницької області, заохотити до використання друкованих видань як джерел інформації та стимулювати до активного читання літератури краєзнавчого характеру.

 «Цифрова грамотність через публічні бібліотеки: розвиток цифрової грамотності за допомогою публічних бібліотек». Мета - вивчення діяльності бібліотек-хабів проєкту «Дія. Цифрова освіта»; виявлення думки користувачів щодо їх використання.

 «Аналіз діяльності пунктів європейської інформації при публічних бібліотеках територіальних громад області». Мета - узагальнення досвіду роботи ПЄІ та надання методичної допомоги у відкритті та розширенні діяльності Пунктів у новостворених центральних бібліотеках територіальних громад.

 «Аналіз читання фахових періодичних видань працівниками бібліотеки». Мета – вивчити наявність у фондах бібліотек фахових періодичних видань, думку респондентів щодо впливу самоосвіти на професійний розвиток та впровадження отриманих знань у практиці роботи.

 «Стан інформатизації бібліотек» (щорічно). Мета – вивчення стану комп’ютеризації публічних бібліотек області та ін.

 Уся соціологічна робота Хмельницької ОУНБ, а також публічних бібліотек області висвітлюється у виданні «Науково-дослідна робота в бібліотеках Хмельниччини», яке видається щорічно.

*З даним виданням можна ознайомитися на сайті бібліотеки в розділі «Ресурси» - «Наші видання».  


Коментарі

Популярні публікації

#КРЕАТИВНІФОРМИ

Як і обіцяли, продовжуємо нашу щотижневу рубрику #креативніформи в бібліотечній роботі. Сьогодні поговоримо про книжкові виставки та їх оформлення . Здається, книжкова виставка – це класика і консерватизм і нічого цікавого придумати з нею не можливо, окрім як виставити на полиці об ’ єднавши за певною тематикою. А от і ні. Книжкова виставка – це форма роботи з необмеженим полем реалізації креативного, творчого бачення бібліотекаря. Види книжкових виставок та їх тематика може бути сама різна (детальніше можете почитати за посиланням ), а способів оформлення не так багато – традиційні, віртуальні, у формі інсталяцій, флетлей, айстопери, вітринні, озвучені або музичні. Підемо по порядку? Традиційні книжкові виставки – це вічна класика. При оформленні виставок потрібно брати до уваги її зміст. Не завжди доречно оформлювати її якимось креативним чином, якщо за своїм видом і змістом вона офіційного характеру, наприклад. Віртуальні книжкові виставки вже стали традиційною формою робот

Про рекламу бібліотеки

       В наш час все більше уваги приділяється рекламній діяльності, не є виключенням і  бібліотеки.  Термін реклама походить від французького слова "reclamarere",  а першопочатком - від латинського  reclamо, що означає в перекладі "викрикують".         Відповідно  Закону України  «Про рекламу»  (1996 р.)   статті 1  реклама  –  це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес .