Перейти до основного вмісту

Нові інструменти з цифрової грамотності для бібліотекарів на платформі Дія.Освіта

На платформі Дія.Освіта запущено два нові інструменти для підвищення цифрових навичок бібліотекарів: рамку цифрових компетентностей та Цифрограм для бібліотекарів. Ці інструменти спрямовані на підвищення професійних компетенцій та цифрових навичок координаторів бібліотек-хабів цифрової освіти.

Завдяки рамці цифрової компетентності та тесту Цифрограм бібліотеки зможуть краще підготуватися до підтримки спільнот у навчанні цифрової грамотності та використанні цифрових ресурсів, що сприятиме розвитку цифрового суспільства.
Із 2020 року за ініціативи Мінцифри в Україні працює мережа хабів цифрової освіти, більшість з яких створена на базі бібліотек. Вони відіграють важливу роль у підвищенні цифрової грамотності українців, забезпечуючи відвідувачам доступ до сучасних технологій, можливість покращувати їх цифрові навички та отримувати підтримку в освоєнні нових знань. Проєкт реалізовує Міністерство цифрової трансформації України у співпраці з UNDP Ukraine / ПРООН в Україні у межах «Проєкту підтримки Дія» за фінансування Швеції, а також Українська бібліотечна асоціація/Ukrainian Library Association.
За підтримки UNDP в Україні та за фінансування Швеції було розроблено єдиний стандарт цифрових компетентностей у бібліотечній сфері. Він сприятиме створенню ефективної системи підготовки й підвищення кваліфікації бібліотечних працівників, аби вони могли ще більш ефективно допомагати відвідувачам.
Рамка цифрових компетентностей для бібліотекарів.
Рамка цифрових компетентностей для бібліотекарів допоможе бібліотекарям оцінити рівень цифрової компетентності, виявити прогалини у знаннях та визначити сфери, які потребують покращення.
Рамка охоплює 5 сфер цифрових компетентностей:
1. Пошук та робота з інформацією – здатність знаходити, оцінювати та ефективно використовувати цифрові ресурси.
2.Цифрова комунікація та співпраця – навички використання цифрових інструментів для комунікації та організації онлайн-заходів.
3. Створення та управління цифровим контентом – здатність розробляти, створювати та управляти цифровими продуктами та ресурсами.
4. Безпека та захист даних – знання правил захисту особистих даних користувачів та кібербезпеки.
5. Інновації та цифрове лідерство – навички використання новітніх технологій для вирішення професійних завдань.
Цифрограм для бібліотекарів
Цифрограм для бібліотекарів – це зручний інструмент для виявлення сильних сторін та прогалин у володінні професійними цифровими навичками. Тест допоможе оцінити рівень цифрових знань та навичок, визначити області, що потребують покращення, та планувати подальший професійний розвиток.
Цифрова компетентність бібліотекаря
– це здатність ефективно виконувати професійні обов'язки з використанням цифрових інструментів та ресурсів. Рамка та Цифрограм допоможуть бібліотекарям стати ще більш ефективними у своїй роботі та сприятимуть розвитку цифрового суспільства в Україні.

Коментарі

Популярні публікації

#КРЕАТИВНІФОРМИ

Як і обіцяли, продовжуємо нашу щотижневу рубрику #креативніформи в бібліотечній роботі. Сьогодні поговоримо про книжкові виставки та їх оформлення . Здається, книжкова виставка – це класика і консерватизм і нічого цікавого придумати з нею не можливо, окрім як виставити на полиці об ’ єднавши за певною тематикою. А от і ні. Книжкова виставка – це форма роботи з необмеженим полем реалізації креативного, творчого бачення бібліотекаря. Види книжкових виставок та їх тематика може бути сама різна (детальніше можете почитати за посиланням ), а способів оформлення не так багато – традиційні, віртуальні, у формі інсталяцій, флетлей, айстопери, вітринні, озвучені або музичні. Підемо по порядку? Традиційні книжкові виставки – це вічна класика. При оформленні виставок потрібно брати до уваги її зміст. Не завжди доречно оформлювати її якимось креативним чином, якщо за своїм видом і змістом вона офіційного характеру, наприклад. Віртуальні книжкові виставки вже стали традиційною формою робот...