Перейти до основного вмісту

Виходим з карантину правильно


З 11 травня наша країна планує поступовий вихід з карантину і бібліотеки входять в число тих організацій, які одні з перших мають відкрити двері для відвідувачів. Але, зняття Урядом заборони на нашу діяльність – це не означає, що всі бібліотеки України миттєво повинні відчинитись. Слід дочекатись розпорядження органів місцевої влади, на основі якого директор бібліотеки приймає рішення про її відкриття лише в тому випадку, коли установа буде готова до безпечного функціонування під час епідемії. Рішення про відкриття бібліотеки повинне враховувати кількість користувачів, розмір приміщення, умови перебування користувачів, індивідуальний захист та безпека  працівників бібліотеки тощо.  

Аби уникнути нової хвилі поширення хвороби в Україні, ми маємо ретельно продумати наші дії, передбачити усі виклики, забезпечити відповідні умови соціальної взаємодії. З цією метою Українська бібліотечна асоціація пропонує скористатись рекомендаціями європейських країн, а саме Польщі та Німеччини.

В Польщі рекомендують:
- відкрити для користувачів лише абонементи та обмежити вільний доступ до фондів та інших приміщень стороннім;
- не слід відкривати бібліотеку, навіть абонемент, якщо бібліотекарі не забезпечені масками, рукавичками та дезінфікуючими засобами;
- користувачам та бібліотекарям рекомендується перебувати у бібліотеці в масках і рукавичках;
- організувати попередній запис на відвідування бібліотеки у визначений час телефоном або електронною поштою для уникнення чер;
- встановити захисний бар'єр (наприклад, з оргскла) у контактній точці (на бібліотечній кафедрі видачі) користувача з бібліотекарем, дотримуватися безпечної відстані, якщо користувач виявляє симптоми хвороби;
- забезпечити по можливості місця для миття та дезінфекції рук, доступ до одноразових рукавичок та масок;
- після прийняття книг від користувача поверхню меблів, на якій лежали книги, необхідно щоразу дезінфікувати. Прийняті книги слід відкласти на карантин терміном від 10 до 14 днів у ящику, коробці, сумці або на окремих полицях на складі, в іншому приміщенні. Повернені до бібліотеки документи не можна дезінфікувати дезінфікуючими засобами;
- рекомендується провітрювати приміщення якомога частіше, дезінфікувати ящики для повернення книг (бібліобокси), дверні ручки, клавіатури, телефони, вимикачі світла та інші поверхні або предмети обладнання, які часто використовуються;
- до скасування карантину повністю не рекомендується відкривати читальні зали для користувачів, надавати вільний доступ до карткових каталогів, фондів книг та журналів. Заохочуйте користувачів використовувати доступні ресурси в Інтернеті.

В Німеччині рекомендують:
- уникати черги та забезпечувати обслуговування на відстані від 1,5 до 2 м. завдяки барєрній стрічці;
- натискати по можливості дзвінки, кнопки та ручки дверей ліктем;
- зробити обовязком носити маски для працівників бібліотеки і користувачів;
- розмістити дезінфікуючий засіб для рук з дозатором у зоні входу / туалетах для користувачів;
- регулюйте (можливо скоротіть) час роботи бібліотеки з метою вирівнювання кількості присутніх користувачів;
- по можливості забезпечте роздільний вхід та вихід;
- визначте тривалість часу (максимум 30 хв. в інтересах інших користувачів), протягом якого у приміщенні може знаходитись максимальна кількість користувачів;
- встановіть зони передачі медіа (де читач може покласти чи взяти книгу), щоб знизити рівень контакту читач-працівник;
- забезпечте роботу по змінах – важливо, щоб в змінах працювала одна й та сама команда;
- обмежте видачу ігор та інших не книжкових матеріалів;
- роз’яснюйте обмеження на перебування у читальній залі, наприклад, заборона діяльності, яка потребує тривалого часу перебування, зокрема, читання газет, використання бібліотеки як навчального простору, за необхідності забирайте або блокуйте стільці і крісла у залах загального доступу;
- уточніть можливості використання каталогів та комп’ютерів;
- не видавайте журнали із внутрішнього сховища, не надсилайте фізичні носії користувачам;
- не проводьте ніяких масових заходів, включаючи шкільні екскурсії;
- розмістіть плакати з правилами поведінки та гігієни у різних місцях бібліотеки;
- безконтактна реєстрація користувача через Інтернет;
- інформуйте громадськість про відкриття, зміни, графік роботи та скориговані правила бібліотеки через: пресу, веб-сайт, соціальні медіа,
інтернет-каталоги.
Щодо роботи працівників, уточніть кількість персоналу з урахуванням регламенту місцевих органів влади щодо груп ризику та наступних аспектів:
- для яких завдань і на якому рівні потрібні працівники на дистанційній роботі;
- для яких завдань і на якому рівні потрібні працівники на дистанційній роботі;
- уточніть, як діяти з відрядженнями.

Коментарі

Популярні публікації

#КРЕАТИВНІФОРМИ

Як і обіцяли, продовжуємо нашу щотижневу рубрику #креативніформи в бібліотечній роботі. Сьогодні поговоримо про книжкові виставки та їх оформлення . Здається, книжкова виставка – це класика і консерватизм і нічого цікавого придумати з нею не можливо, окрім як виставити на полиці об ’ єднавши за певною тематикою. А от і ні. Книжкова виставка – це форма роботи з необмеженим полем реалізації креативного, творчого бачення бібліотекаря. Види книжкових виставок та їх тематика може бути сама різна (детальніше можете почитати за посиланням ), а способів оформлення не так багато – традиційні, віртуальні, у формі інсталяцій, флетлей, айстопери, вітринні, озвучені або музичні. Підемо по порядку? Традиційні книжкові виставки – це вічна класика. При оформленні виставок потрібно брати до уваги її зміст. Не завжди доречно оформлювати її якимось креативним чином, якщо за своїм видом і змістом вона офіційного характеру, наприклад. Віртуальні книжкові виставки вже стали традиційною формою робот

Рекламні послуги Хабу цифрової освіти, підготовлені координаторами

Під час онлайнового тренінгу координаторів Хабів цифрової освіти, учасниками підготовлено інформаційні матеріали про послуги, які були виконані під час практичного заняття з використання сервісу Canva