Перейти до основного вмісту

Про рекламу бібліотеки


       В наш час все більше уваги приділяється рекламній діяльності, не є виключенням і  бібліотеки. Термін реклама походить від французького слова "reclamarere",  а першопочатком - від латинського reclamо, що означає в перекладі "викрикують". 
       Відповідно  Закону України «Про рекламу» (1996 р.)  статті 1 реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес.
              Основним напрямком рекламної діяльності бібліотеки є інформаційна реклама її ресурсів, інтелектуальної продукції та послуг. Звичайно, що користувачів цікавить не тільки сам факт існування установи, а насамперед можливість задовольнити з її допомогою свої інтереси та потреби. Тому найбільш ефективним будуть рекламні оголошення, в яких міститься інформація про можливості, ресурси та послуги, а не тільки про бібліотеку.
Рекламна діяльність включає в себе певну сукупність етапів: постановку цілей і завдань рекламної кампанії, встановлення відповідності, визначення бюджету, розробку рекламних тем, вибір засобів, створення рекламних оголошень, вибір часу виходу реклами, визначення її ефективності. Визначається, який характер буде носити реклама: інформативний, що переконує, що нагадує; визначається, по яких каналах вона буде поширюватися і хто буде відповідати за організацію та проведення рекламної кампанії. Вибір засобів і носіїв реклами залежить від обраної цільової групи. Самий доступний спосіб забезпечити запам'ятовування рекламної інформації - повторення. Воно діє досить ефективно, але необхідно дотримувати розумний баланс, щоб реклама не набридла постійними повторами. Крім того, існують такі способи стимулювання запам'ятовування реклами, як правильно підібрана колірна гама, використання гумору і нестандартних слоганів, застосування асоціативних полів, включення в рекламне сповіщення в пізнаваних знаків і символів та ін.
Цілі бібліотечної реклами полягають у тому, щоб:
- привертати увагу потенційного користувача;
- створювати сприятливий імідж бібліотеки у населення, адміністрації, ділових партнерів;
- підтримувати певний рівень інформованості читачів про діяльність бібліотеки;
- формувати читацькі потреби і постійне коло читачів;
- стимулювати попит ;
- нагадувати населенню про бібліотеку, її діяльність та послуги.
Результат бібліотечної реклами залежить від:
- насиченості матеріалу, яскравості та різноманітності рекламних повідомлень,
- правильності вибору сегментів споживчого ринку, на кого розрахована реклама,
- вибору форм та методів доведення рекламних повідомлень до користувачів,
- аналізу результативності окремих форм та видів реклами.
Більш детальнішу інформацію про рекламу бібліотечних установ можна дізнатися із видань "Імідж сучасної бібліотеки" та "Давайте розповімо про себе: рекламна діяльність публічної бібліотеки" в рубриці "Бібліотекарю" на сайті Хмельницької обласної універсальної наукової бібліотеки імені Миколи Островського (http://www.ounb.km.ua/biblio/index.php?kom=52 ).

Коментарі

Популярні публікації

#КРЕАТИВНІФОРМИ

Як і обіцяли, продовжуємо нашу щотижневу рубрику #креативніформи в бібліотечній роботі. Сьогодні поговоримо про книжкові виставки та їх оформлення . Здається, книжкова виставка – це класика і консерватизм і нічого цікавого придумати з нею не можливо, окрім як виставити на полиці об ’ єднавши за певною тематикою. А от і ні. Книжкова виставка – це форма роботи з необмеженим полем реалізації креативного, творчого бачення бібліотекаря. Види книжкових виставок та їх тематика може бути сама різна (детальніше можете почитати за посиланням ), а способів оформлення не так багато – традиційні, віртуальні, у формі інсталяцій, флетлей, айстопери, вітринні, озвучені або музичні. Підемо по порядку? Традиційні книжкові виставки – це вічна класика. При оформленні виставок потрібно брати до уваги її зміст. Не завжди доречно оформлювати її якимось креативним чином, якщо за своїм видом і змістом вона офіційного характеру, наприклад. Віртуальні книжкові виставки вже стали традиційною формою робот

Рекламні послуги Хабу цифрової освіти, підготовлені координаторами

Під час онлайнового тренінгу координаторів Хабів цифрової освіти, учасниками підготовлено інформаційні матеріали про послуги, які були виконані під час практичного заняття з використання сервісу Canva