Перейти до основного вмісту

Про рекламу бібліотеки


       В наш час все більше уваги приділяється рекламній діяльності, не є виключенням і  бібліотеки. Термін реклама походить від французького слова "reclamarere",  а першопочатком - від латинського reclamо, що означає в перекладі "викрикують". 
       Відповідно  Закону України «Про рекламу» (1996 р.)  статті 1 реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес.
              Основним напрямком рекламної діяльності бібліотеки є інформаційна реклама її ресурсів, інтелектуальної продукції та послуг. Звичайно, що користувачів цікавить не тільки сам факт існування установи, а насамперед можливість задовольнити з її допомогою свої інтереси та потреби. Тому найбільш ефективним будуть рекламні оголошення, в яких міститься інформація про можливості, ресурси та послуги, а не тільки про бібліотеку.
Рекламна діяльність включає в себе певну сукупність етапів: постановку цілей і завдань рекламної кампанії, встановлення відповідності, визначення бюджету, розробку рекламних тем, вибір засобів, створення рекламних оголошень, вибір часу виходу реклами, визначення її ефективності. Визначається, який характер буде носити реклама: інформативний, що переконує, що нагадує; визначається, по яких каналах вона буде поширюватися і хто буде відповідати за організацію та проведення рекламної кампанії. Вибір засобів і носіїв реклами залежить від обраної цільової групи. Самий доступний спосіб забезпечити запам'ятовування рекламної інформації - повторення. Воно діє досить ефективно, але необхідно дотримувати розумний баланс, щоб реклама не набридла постійними повторами. Крім того, існують такі способи стимулювання запам'ятовування реклами, як правильно підібрана колірна гама, використання гумору і нестандартних слоганів, застосування асоціативних полів, включення в рекламне сповіщення в пізнаваних знаків і символів та ін.
Цілі бібліотечної реклами полягають у тому, щоб:
- привертати увагу потенційного користувача;
- створювати сприятливий імідж бібліотеки у населення, адміністрації, ділових партнерів;
- підтримувати певний рівень інформованості читачів про діяльність бібліотеки;
- формувати читацькі потреби і постійне коло читачів;
- стимулювати попит ;
- нагадувати населенню про бібліотеку, її діяльність та послуги.
Результат бібліотечної реклами залежить від:
- насиченості матеріалу, яскравості та різноманітності рекламних повідомлень,
- правильності вибору сегментів споживчого ринку, на кого розрахована реклама,
- вибору форм та методів доведення рекламних повідомлень до користувачів,
- аналізу результативності окремих форм та видів реклами.
Більш детальнішу інформацію про рекламу бібліотечних установ можна дізнатися із видань "Імідж сучасної бібліотеки" та "Давайте розповімо про себе: рекламна діяльність публічної бібліотеки" в рубриці "Бібліотекарю" на сайті Хмельницької обласної універсальної наукової бібліотеки імені Миколи Островського (http://www.ounb.km.ua/biblio/index.php?kom=52 ).

Коментарі

Популярні публікації

Нові інструменти з цифрової грамотності для бібліотекарів на платформі Дія.Освіта

На платформі Дія.Освіта запущено два нові інструменти для підвищення цифрових навичок бібліотекарів: рамку цифрових компетентностей та Цифрограм для бібліотекарів. Ці інструменти спрямовані на підвищення професійних компетенцій та цифрових навичок координаторів бібліотек-хабів цифрової освіти. Завдяки рамці цифрової компетентності та тесту Цифрограм бібліотеки зможуть краще підготуватися до підтримки спільнот у навчанні цифрової грамотності та використанні цифрових ресурсів, що сприятиме розвитку цифрового суспільства . Із 2020 року за ініціативи Мінцифри в Україні працює мережа хабів цифрової освіти, більшість з яких створена на базі бібліотек. Вони відіграють важливу роль у підвищенні цифрової грамотності українців, забезпечуючи відвідувачам доступ до сучасних технологій, можливість покращувати їх цифрові навички та отримувати підтримку в освоєнні нових знань. Проєкт реалізовує Міністерство цифрової трансформації України у співпраці з UNDP Ukraine / ПРООН в Україні у межах «Проєк

#КРЕАТИВНІФОРМИ

Як і обіцяли, продовжуємо нашу щотижневу рубрику #креативніформи в бібліотечній роботі. Сьогодні поговоримо про книжкові виставки та їх оформлення . Здається, книжкова виставка – це класика і консерватизм і нічого цікавого придумати з нею не можливо, окрім як виставити на полиці об ’ єднавши за певною тематикою. А от і ні. Книжкова виставка – це форма роботи з необмеженим полем реалізації креативного, творчого бачення бібліотекаря. Види книжкових виставок та їх тематика може бути сама різна (детальніше можете почитати за посиланням ), а способів оформлення не так багато – традиційні, віртуальні, у формі інсталяцій, флетлей, айстопери, вітринні, озвучені або музичні. Підемо по порядку? Традиційні книжкові виставки – це вічна класика. При оформленні виставок потрібно брати до уваги її зміст. Не завжди доречно оформлювати її якимось креативним чином, якщо за своїм видом і змістом вона офіційного характеру, наприклад. Віртуальні книжкові виставки вже стали традиційною формою робот