Перейти до основного вмісту

ТОП 7 помилок у просуванні онлайн

Не секрет, що сьогодні перехід бібліотек в онлайн більш, ніж актуальний. Поговоримо про основні помилки які роблять бібліотекарі при веденні власних інтернет-ресурсів і просуванні у соціальних мережах та їх рішення.  

Помилка 1.

Перша і досить часта проблема більшості переглянутих нами бібліотечних інтернет-ресурсів – це нерегулярність. Один допис в місяць або в рік для сайту/блогу/соцмережі – це не та ситуація, коли бібліотеку сприйматимуть конкурентоспроможною серед величезного потоку інформації.

Рішення.

Щоб отримати органічний трафік на свої інтернет-ресурси бібліотеці, як мінімум, потрібно публікувати якісний та актуальний контент регулярно. При цьому, для сайту, блогу і сторінки в соціальній мережі ця регулярність буде різною. Якщо для сайту і блогу цілком оптимальним буде постинг один раз у 2-3 дні, то для соціальних мереж – це 1-2 публікації в день. І, що саме головне, – частота постингу публікацій впливає на частоту їх показу аудиторії. Щоб кожного разу не думати про що писати плануючи роботу на місяць, – складіть контент-план (список можливих тем) для своїх інтернет-русурсів.

Помилка 2.

Некоректні назви бібліотечних інтернет-ресурсів. Бібліотека-філіал Олена – це не інформативно.   

Рішення.

Зверніть увагу на те, щоб коли людина зайшовши на сайт/блог/соцмережу мала чітке уявлення, що це за бібліотека, де вона знаходиться, на яку аудиторію працює. І обов’язково вказуйте територіальну приналежність, тому що в Україні багато сіл з однаковими назвами які знаходяться в різних областях. Для прикладу: Чабанівська сільська бібліотека Гвардійської  ОТГ або Бібліотека-філія 7 Кам'янець-Подільської МЦБС. Якщо бібліотека дитяча, в назві вказуйте цю інформацію.  

Помилка 3.

Особисті сторінки у соціальних мережах ведуться як бібліотечні, бібліотечні як особисті. У звітність бібліотеки включають посилання на особисті сторінки в соціальних мережах – ця помилка тягнеться з року в рік. Деякі бібліотеки маючи офіційну сторінку у соцмережах, публікують тут картинки природи, кулінарні рецепти, які інколи розбавляються публікаціями про роботу.  

 Рішення.

Бібліотекар може публікувати робочі моменти на особистій сторінці, але обов’язково повинна бути офіційна бібліотечна сторінка. На офіційній сторінці не можуть бути посилання на рецепти та інша інформація яка не стосується бібліотечної справи.

 Помилка 4.

Унікальність контенту та грамотність. Помилки в назві блогу/сайту, заглавні речення та назви публікацій з маленької літери тощо. Потрібно звертати увагу на якість контенту і обов’язково на його унікальність, адже від цього залежить на скільки часто публікації будуть показуватись онлайн-аудиторії. Соціальні мережі дуже розумно налаштовані, їх алгоритми роботи часто змінюються. Наприклад, якщо ви скопіюєте текст, який знайшли в Інтернеті, запостите його на свою сторінку у соцмережі видаючи за свій авторський, соціальна мережа одразу визначає, що цей текст вже публікувався і буде «ховати» вашу публікацію від аудиторії. В результаті – мало переглядів, лайків, репостів, сторінка бібліотеки в тіні.

Рішення.

Слід бути обережними з частими перепостами, соціальна мережа вважає їх як неунікальний контент. Перед тим, як опублікувати чужу публікацію через кнопку «поділитися», додайте свій коментар до неї.  Перевіряйте свій контент на помилки. Для цього можна двічі перечитати і дати на перевірку текст колезі, або скористатись спеціальними онлайн-сервісами. Таких досить багато: https://soloveiko.io/ - сервіс для автоматичного перекладу та перевірки тексту на українській мові; http://gramota.ru/ - перевірить текст на орфографію, здійснює тлумачення слова, підбере синоніми і антоніми (дуже зручно, коли потрібно, щоб текст читався різноманітно і цікаво); https://languagetool.org/uk/ - сервіс перевіряє текст на помилки більше, ніж на 20ти мовах; https://text.ru/ - перевірить текст на унікальність (чи дійсно людина написала його сама), на орфографію, порахує кількість символів і слів, визначить скільки «води» в тексті. Слідкуйте, щоб контент був унікальним, дотримуйтесь Закону України Про авторське право і суміжні права.

 Помилка 5.

Бібліотекарі не звертають увагу на те, в який час варто публікувати пости на сайти/блоги/соціальні мережі і роблять це хаотично. Найчастіші випадки з соцмережами бібліотек області – коли протягом дня  в один проміжок часу з інтервалом в п’ять хвилин виставлено три публікації і після цього декілька днів нема жодної. Для того, щоб охопити більший відсоток аудиторії публікацією, потрібно обирати правильний час для постингу.

Рішення.

Публікуючи пости потрібно звертати увагу на статистику, тобто коли активна саме ваша аудиторія. Найбільш оптимальними годинами для постингу вважається з 8.00 до 10.00, 12.00 до 15.00 та 18.00-21.00. Саме в ці проміжки часу люди найчастіше заходять в Інтернеті та відвідують соцмережі. Ці дані приблизні і залежать від статистики окремого інтернет-ресурсу. За статистикою обов’язково потрібно слідкувати та аналізувати її. На сайті, блозі і сторінці в соціальній мережі є вкладка статистики. Єдине, щоб слідкувати за статистикою у Facebook для бібліотеки потрібно створити саме сторінку а не особистий профіль, а в Instagram перевести акаунт на бізнес-профіль. Статистика покаже хто ваша аудиторія і коли саме вона активна, скільки переглядів публікацій за день/тиждень/місяць, охоплення, джерела трафіку тощо.

 Помилка 6.  

Дублювання інформації. Майже всі бібліотеки області постять одну і ту саму інформацію на всі свої інтернет-ресурси, що не є логічним. Користувачу не цікаво слідкувати за ресурсами де публікується одне і те саме.

Рішення.

Сайт бібліотеки – це більш офіційний формат подачі інформації, тоді як блоги і соцмережі можна вести більше неформально. Визначте якийсь один напрямок (позиціювання) для свого блогу – це може бути блог клубу за інтересами, популяризації читання як традиційного так і електронного, або як запозичений досвід бібліотек інших країн ви адаптуєте під свою діяльність тощо;  власний стиль подачі інформації – тут можна звертатись до читача як на ви так і на ти, вплітати гумор у текст, викликати на дискусії і обговорення.

Окремі сільські бібліотеки мають сайт і блог де публікації дублюються. В такому випадку, можна залишити один ресурс і бібліотекар матиме більше часу на його якісне наповнення і ведення.

 Помилка 7.

Зовнішній вигляд сайту/блогу, оформлення сторінки в соцмережі не завжди мають гарний вигляд: яскраві кольори тексту на сайтах/блогах бібліотеки для дорослих; нечитабельний текст; різний формат шрифту на публікаціях; відсутність датування публікації; розділи сайту чи блогу у три ряди псують загальну картину, тим паче, якщо більшість з них пусті. Статті на блогах та сайтах повинні мати дату публікації.

Рішення.

Обирайте для дизайну сайту не більше 2-3 кольорів. Найкраще підійде монохромна палітра. Якщо для дитячих бібліотек зрозумілі яскраві кольорові тексти, то для всіх інших бібліотек варто обрати традиційний чорний колір. Для візуального вигляду краще від 5ти до 10ти розділів сайту, всю іншу інформацію сформуйте логічно у підрозділи. Публікуйте всі новини на блозі у розділі «Головна сторінка», тоді публікації будуть розбиватись на окремі статті і автоматично датуватись. Саме на цьому вбудованому розділі це можливо, на всіх інших створених власноруч інформацію можна публікувати лише суцільним «полотном», вони статичні.  Частина бібліотек області на головній сторінці публікують привітальне слово, що є неактуальним. Краще створити окремий розділ з історією бібліотеки і основними її досягненнями.

Сторінку в соцмережах потрібно обовязково оформити, щоб людині яка вперше зайде на ваш ресурс було ясно хто ви, де знаходитесь, яка ваша місія. У Facebook це можна зробити натиснувши на віджет «Інформація (назва бібліотеки)» в Instagram для цього є шапка профілю.

Коментарі

Популярні публікації

#КРЕАТИВНІФОРМИ

Як і обіцяли, продовжуємо нашу щотижневу рубрику #креативніформи в бібліотечній роботі. Сьогодні поговоримо про книжкові виставки та їх оформлення . Здається, книжкова виставка – це класика і консерватизм і нічого цікавого придумати з нею не можливо, окрім як виставити на полиці об ’ єднавши за певною тематикою. А от і ні. Книжкова виставка – це форма роботи з необмеженим полем реалізації креативного, творчого бачення бібліотекаря. Види книжкових виставок та їх тематика може бути сама різна (детальніше можете почитати за посиланням ), а способів оформлення не так багато – традиційні, віртуальні, у формі інсталяцій, флетлей, айстопери, вітринні, озвучені або музичні. Підемо по порядку? Традиційні книжкові виставки – це вічна класика. При оформленні виставок потрібно брати до уваги її зміст. Не завжди доречно оформлювати її якимось креативним чином, якщо за своїм видом і змістом вона офіційного характеру, наприклад. Віртуальні книжкові виставки вже стали традиційною формою робот

Увага! ЕСМаР відкрито!

Шановні колеги!  Повідомляємо Вам, що відкрито «звітний період 2022» у електронній системі моніторингу базової мережі публічних бібліотек України (ЕСМаР). Посилання для входу на сервіс https://ecmap.nlu.org.ua . *ЕСМаР створено для збору, зберігання та обробки даних, які надаються публічними бібліотеками України за визначеним переліком показників. Радимо звернути увагу на розділ «Електронні ресурси» , в якому додано два нових показника: -          Кількість публікацій у блоґах, одиниць -          Періодичність оновлення інформації на сторінках у соціальних мережах: випадаючий список: -          не рідше 2 разів на тиждень -          менше 2 разів на тиждень Нагадуємо, що на сервісі ЕСМаР наявний електронний варіант посібника «ECMaP: користування сервісом» та відео версія посібника Також відео версія із користування сервісом ЕСМаР розміщено на YouTube каналі Bibliomist Ukraine .