Перейти до основного вмісту

Штучний інтелект у бібліотечних медіа: тренд чи необхідність?

     Це були чотири дні інтенсивного навчання, обміну досвідом та занурення у світ сучасних технологій, що стрімко змінюють наше повсякдення, зокрема й бібліотечну справу.
     З 20 по 23 травня фахівці відділу науково-методичної роботи та інновацій у бібліотечній справі взяли участь у XIV Всеукраїнській онлайн-школі бібліотечного журналіста «Штучний інтелект у бібліотечних медіа: тренд чи необхідність?». Це були чотири дні інтенсивного навчання, обміну досвідом та занурення у світ сучасних технологій, що стрімко змінюють наше повсякдення, зокрема й бібліотечну справу.
     
Перший день, 20 травня, був присвячений ролі штучного інтелекту в бібліотечних медіа; світовому досвіду застосування технологій штучного інтелекту та інтеграції Gemini в роботу бібліотек.
Наступного дня обговорили питання штучного інтелекту в бібліотечній роботі: його потенціал як помічника, ризики використання та його роль як інструменту інклюзивного спілкування. Учасники навчилися моделювати інклюзивні бібліотечні послуги за допомогою ШІ-інструментів для роботи з медіаконтентом; ознайомилися з досвідом створення YouTube-каналу для бібліотек, включаючи планування медіаконтенту, технічні аспекти та промоцію.
  22 травня учасники дізналися про генерування бібліотечного контенту за допомогою технологій штучного інтелекту; обговорили сильні сторони та обмеження ChatGPT як «співавтора» контенту, а також можливості використання штучного інтелекту для створення різноманітного бібліотечного медіаконтенту.
  На завершення школи пройшли тренінг «Штучний інтелект та дезінформація», взяли участь у тест-грі Kahoot!
Щиро дякуємо організаторам Всеукраїнської онлайн-школи бібліо-течного журналіста – Міністерству культури та стратегічних комунікацій України, Харківській державній науковій бібліотеці імені В. Г. Короленка, Харківському обласному відділенню (філії) ВГО Українська бібліотечна асоціація, Київському національному університету культури і мистецтв, Луганському обласному відділенню ВГО Українська бібліотечна асоціація за пізнавальне, креативне та надихаюче навчання!



Коментарі

Популярні публікації

#КРЕАТИВНІФОРМИ

Як і обіцяли, продовжуємо нашу щотижневу рубрику #креативніформи в бібліотечній роботі. Сьогодні поговоримо про книжкові виставки та їх оформлення . Здається, книжкова виставка – це класика і консерватизм і нічого цікавого придумати з нею не можливо, окрім як виставити на полиці об ’ єднавши за певною тематикою. А от і ні. Книжкова виставка – це форма роботи з необмеженим полем реалізації креативного, творчого бачення бібліотекаря. Види книжкових виставок та їх тематика може бути сама різна (детальніше можете почитати за посиланням ), а способів оформлення не так багато – традиційні, віртуальні, у формі інсталяцій, флетлей, айстопери, вітринні, озвучені або музичні. Підемо по порядку? Традиційні книжкові виставки – це вічна класика. При оформленні виставок потрібно брати до уваги її зміст. Не завжди доречно оформлювати її якимось креативним чином, якщо за своїм видом і змістом вона офіційного характеру, наприклад. Віртуальні книжкові виставки вже стали традиційною формою робот...

Нові інструменти з цифрової грамотності для бібліотекарів на платформі Дія.Освіта

На платформі Дія.Освіта запущено два нові інструменти для підвищення цифрових навичок бібліотекарів: рамку цифрових компетентностей та Цифрограм для бібліотекарів. Ці інструменти спрямовані на підвищення професійних компетенцій та цифрових навичок координаторів бібліотек-хабів цифрової освіти. Завдяки рамці цифрової компетентності та тесту Цифрограм бібліотеки зможуть краще підготуватися до підтримки спільнот у навчанні цифрової грамотності та використанні цифрових ресурсів, що сприятиме розвитку цифрового суспільства . Із 2020 року за ініціативи Мінцифри в Україні працює мережа хабів цифрової освіти, більшість з яких створена на базі бібліотек. Вони відіграють важливу роль у підвищенні цифрової грамотності українців, забезпечуючи відвідувачам доступ до сучасних технологій, можливість покращувати їх цифрові навички та отримувати підтримку в освоєнні нових знань. Проєкт реалізовує Міністерство цифрової трансформації України у співпраці з UNDP Ukraine / ПРООН в Україні у межах «Проєк...