З 12 по 16 червня на базі Регіонального тренінгового центру проведено п’ятиденний онлайновий тренінг для координаторів Хабів цифрової освіти Хмельницької області «Розвиток спроможності бібліотек-Хабів».
Учасниками стали 16
координаторів – представники публічних бібліотек Антонінської, Білогірської,
Віньковецької, Волочиської, Грицівської, Деражнянської, Кам’янець-Подільської,
Летичівської, Нетішинської, Полонської, Солобковецької, Старокостянтинівської,
Старосинявської, Теофіпольської, Чемеровецької та Чороострівської
територіальних громад Хмельниччини.
Тренінги проведено
ВГО Українська бібліотечна асоціація у рамках «Проєкту підтримки Дія», що
реалізується Прогр
амою розвитку ООН за фінансової підтримки Швеції, у співпраці
з регіональними відділеннями УБА та обласними бібліотеками.
Розпочалося
навчання з вітального слова виконавчої директорки ВГО Українська бібліотечна
асоціація Ярослави Сошинської та консультантки проєкту, директорки Хмельницької
міської централізованої бібліотечної системи Тамари Козицької.
Вивчали цифрові
навички в житті людини, розглядали цифрову грамотність як частину інформаційної
грамотності, стратегічні цілі та дослідження Міністерства цифрової трансформації
щодо цифрової грамотності та освіти, портал «Дія. Освіта».
Значну увагу
приділено визначенню потреб громади в цифровій освіті. Практичним завданням
стало складання опитувальника для однієї з цільових аудиторій, користувачів
цифрових послуг.
Облік та планування роботи Хабу - важливе
питання яке розглядалося координаторами. Також, ознайомилися з нормативними
документами, в яких регламентується напрям роботи - цифрова освіта.
Ознайомлено з навчальними
послугами, що спрямовуються на формування цифрових компетентностей і за
проєктом «Дія. Цифрова освіта». Переглянули актуальні освітні серіали під час
війни, відеоролики з досвіду бібліотек України у навчанні користувачів цифрової
грамотності.
Особливу увагу приділено
курсу «Бути поруч» на платформі «Дія. Освіта» - онлайн курс з основ
психологічної підтримки для батьків, освітян та осіб, які працюють з дітьми та
дорослими.
Ознайомилися з
онлайн сервісом та мобільним додатком для створення цифрового контенту Canva.
На практиці учасники створювали рекламні плакати Хабу цифрової освіти.
День 3.
Важливою для
діяльності Хабів цифрової освіти є комунікація. Розглядали комунікацію через
масмедіа, шукали інформаційні приводи, цільову аудиторію, ключові повідомлення.
Навчали як правильно будувати ефективні відносини з журналістами. Практичним
завданням стало створення та презентація плану висвітлень у ЗМІ та публікації в
соціальних медіа, створення прес-релізу.
День 4.
Розглянули використання
соціальних мереж як інструмента поширення інформації про діяльність Хабу
цифрової освіти, а саме Facebook, Instagram та їх значення у бібліотечній практиці. Створювали
онлайн-групу координаторів Хабу у Viber, Telegram спільнотах.
Ознайомилися з
переліком професійних компетентностей бібліотекаря-менеджера, необхідних для
роботи, рамкою цифрових компетентностей для громадян України та відповідним
рівнем навичок та знань працівника Хаба.
На прикладах та
кейсах складали індивідуальний план навчання фахівця Хабу цифрової освіти.
Розглянули корисні
тренерські прийоми і практики, огляд ресурсів для підвищення рівня професійних
компетентностей.
День 5.
Хто працюватиме в Хабі цифрової освіти? Відповідь на це питання отримали учасники тренінгу, а також ознайомилися з обов'язками координатора Хабу, розподілом ролей і роботи між працівниками бібліотеки. Вивчили моделі організації Хабу, його просторове розміщення, технічне обладнання, алгоритм реєстрації бібліотеки в мережі Хабів цифрової освіти.
Обмінялися думками щодо
активізації «Ідеального» Хаба цифрової освіти.
На завершення онлайнового тренінгу директор Хмельницької ОУНБ, голова Хмельницького обласного відділення ВГО УБА Катерина Чабан доєдналася до привітань учасників з завершенням навчання, побажала не зупинятися на досягнутому та продовжувати здобувати знання, адже завдання координаторів Хабів – навчити жителів цифровим навичкам та забезпечити отримання електронних послуг в Хабі цифрової освіти.
Коментарі
Дописати коментар